1. Z důvodu rozeznání signálů SSZ a postavení výhybky navrhuji zachovat současné barevné rozlišení těchto dvou prvků. Signály vlastní SSZ navrhuji žluté, jako jsou některé současné diodové (potažmo tak někdy působí i starší žárovkové) čočky a hlavně všechny pomocná návěstidla – tzv. „stromečky“, ale pro značení postavení výhybky prosazuji modrou barvu diod, v současnosti již používanou v Plzni. Je to, dle mne skutečně mnohem vhodnější barva pro určení zvoleného - postaveného “volného” směru než červená, protože v žádné silniční signalizaci se nevyskytuje. Jsem proti použití bílé barvy, používané na novějších „čočkách“ - současné SSZ, protože jsem přesvědčen o jednodušším splývání této barvy s modrou při odrazu jiného světelného zdroje (slunce, pouličního osvětlení). Navíc signály SSZ pro tramvaje se učí v autoškole i řidiči silničních vozidel, většina je sice ihned zapomíná, ale možná je i v praxi mate to, že často (hlavně pokud nejsou v učebních materiálech černě podbarveny) jsou znázorněny svítící části - „čočky“ žlutě a ve skutečnosti jsou častěji bílé!
2. Vlastní SSZ je schopna vyjadřovat nejen současné signály „čočkových“ návěstidel – stůj a volno vlevo/vpravo/rovně, ale hlavně (bez použití jakéhokoliv doplňujícího návěstidla rovnajícímu se dnes používanému „stromečku“) nastávající změnu mezi jednotlivými signály a přihlášení tramvajového vlaku.
Pozor končí volno v nějakém směru = bliká „volno“ – plná čára pro příslušný směr (jiný souběžně volný směr ještě zůstává či úplně nově nastává)
SSZ na „blikačku“ = bliká pouze signál „připravit se rovně“ (bez svícení stůj či jakéhokoliv volného směru)
SSZ vypnutá = nesvítí nic z jejích žlutých signálů
Porucha na SSZ = rozsvítí se všechny její žluté signály značící volno i stůj zároveň, při nichž řidiči vyčkají vypnutí SSZ (nejlépe automatického), po němž se budou řídit předností danou dopravními značkami
3. Včleněné výhybkové návěstidlo
musí dokázat znázorňovat následující potřebné stavy:
Návěstidlo výhybek (a stavěcí kontakt) vypnuto – nesvítí žádný prvek modré barvy
ukázka úplné poruchy návěstidla – SSZ i neuzamčení výhybek |
budoucnost? malebno četba @ kontakt © 2009 101web.cz
Všechna práva vyhrazena
Publikování nebo šíření jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.