Návrh jednotných výhybkových návěstidel pro tramvaje sloučených s novým „klínovým“ SSZ pro tramvaje - možným nástupcem dosavadního „čočkového“ SSZ

Úvod

TOTO NOVÉ „KLÍNOVÉ“ SVĚTELNÉ SIGNALIZAČNÍ ZAŘÍZENÍ PRO TRAMVAJE NAVRHUJI V NÁSLEDUJÍCÍ PODOBĚ:

U TÉTO NOVÉ TRAMVAJOVÉ „KLÍNOVÉ“ SIGNALIZACE, NA ROZDÍL OD V ROCE 2009 PREZENTOVANÉ „BAREVNÉ“ SSZ PRO TRAMVAJE, POČÍTÁM S NĚKOLIKA VARIANTAMI JEDNOTLIVÝCH NÁVĚSTIDEL OSAZOVANÝCH DLE SLOŽITOSTI KŘIŽOVATEK A KOLEJOVÝCH VĚTVENÍ V NICH:

Příklady instalace navrhované sloučené tramvajové signalizace ukazující zjednodušení orientace řidičů tramvají před křižovatkami a úbytek instalovaných návěstidel (potažmo k nim vedoucích kabelů):

PALACKÉHO NÁMĚSTÍ od Moráně - nahrazení skříněk čoček, stromečku a dvou výhybkových návěstidel jedním novým sloučeným, jedno pomocné výhybkové návěstidlo pro ruční stavění nahrazeno novým (budou stačit 2 místo 5-ti skříněk návěstidel)

PALACKÉHO NÁMĚSTÍ od Výtoně - nahrazení prvních čoček a stromečku novým jednosměrným návěstidlem. Další dvoje čočky se stromečky a dvě výhybková návěstidla za dvě nová poloviční sloučená. Navíc pomocné návěstidlo pro pravou výhybku není potřeba v tomto případě nahrazovat, protože vlastní přestavník se nachází těsně před příslušným 3. SSZ (vystačí 3 místo 9-ti skříněk)

PALACKÉHO NÁMĚSTÍ od Zborovské - shodná úspora jako od Moráně (2 místo 5-ti skříněk), protože opět jedno nové sloučené návěstidlo nahrazuje čočky, stromeček a 2 výhybková + výměna pomocného výhybkového pro levou výhybku.

PALACKÉHO NÁMĚSTÍ od Jiráskova nám. – skoro stejná úspora jako od Moráně a Zborovské (2 místo 5-ti skříněk), taky jedno nové sloučené návěstidlo nahrazuje čočky, stromeček a 2 výhybková, výměna si však asi vyžádá nové instalace pomocného výhybkového návěstidla pro pravou výhybku – jejíž přestavník se nachází těsně za výložníkem a při ručním stavění by od něj nebylo vidět na sloučené návěstidlo (možná by na řešení ještě stačilo vytočení výložníku trochu vzad do křižovatky)

OBRATIŠTĚ SÍDL. ĎÁBLICE - postavení dvou levých výhybek v jednom místo dvou návěstidel (šipky by nově souhlasily s APEXEM)

Pro rekapitulaci ještě jednou uvádím výhody „klínové“ signalizace pro tramvaje proti současnosti:

budoucnost?      malebno      četba @ kontakt      ©  2009 101web.cz

Všechna práva vyhrazena
Publikování nebo šíření jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.